20111217

Organ kompleks

Manusia adalah ciptaan yang paling lengkap berbanding makhluk-makhluk ciptaan Allah S.W.T yang lain. Dilengkapi dengan lima pancaindera bagi menjalankan kehidupan harian, kaki untuk melangkah ke tempat yang dirahmati, tangan untuk melakukan kebaikan dan sistem-sistem tertentu yang mempunyai peranan masing-masing dalam tubuh badan manusia. Tapi hari ini kita bukan hendak cerita apa istimewanya badan manusia, tapi aku nak membebel pasal ketua kepada sistem aliran darah manusia iaitu jantung.


jantung? What the Fuck?

Oh, sebenarnya kalau dalam bahasa Inggeris jantung dipanggil heart. So, inilah apa yang aku nak cakap hari ni. Heart atau kebanyakan Melayu tersalah anggap dengan hati adalah satu organ yang sangat kompleks pada aku. Ia bukan sahaja mengepam aliran darah dalam badan manusia malahan mempunyai peranan besar dalam mengawal emosi manusia.

Ok, panjang lebar aku cakap macam saintis tak laku. Hati manusia ni mudah jadi kecik tau. Tak payah la nak cakap yang "aku ni tak sensitif, so aku tak kisah pun apa orang buat kat aku," pada aku itu kata-kata orang yang menipu diri sendiri. Pendam apa yang menyakitkan dalam hati berharap semua tu akan hilang sendiri? Oh, bitch please! Janganlah seksa diri sendiri. Cari tempat untuk luahkan semua yang ada dalam hati sebab hati ni tak boleh simpan banyak-banyak, nanti meletup tau.

Hati juga perlu dijaga. Ini yang paling penting kepada semua manusia yang bergelar sahabat. Jagalah hati kawan ibarat kamu jaga hati sendiri. Lagi-lagi kawan baik kamu yang sering menemani mu tika suka mahupun duka. Jangan kerana awek, kawan ditinggalkan. Macam yang korang semua tahu, itulah senario sekarang. Kerana awek, kawan sendiri sanggup buang. Jangan jadi macam tu tau. Tapi tak bermakna hati mak bapak, awek dan orang lain tak perlu dijaga. Kalau kita jaga hati orang lain, orang lain insyaallah akan sayang pada kita.

Hati yang pecah susah nak disambung kembali
 biarpun digam dengan gam Gajah kuasa  7.






mood:makan hati.

1 comment:

Aku dah gali gune cangkul, kau cuma perlu letak benih dan kambus tanah itu.