20121205

Sailang Menyailang Disailangi


Saya nak makan aiskrim. Aiskrim tu memang nampak sedap dan menyelerakan. Aiskrim tu sangat mahal tau. Lebih mahal dari Cornetto, Mat Kool dan aiskrim-aiskrim yang lain. Kawan-kawan saya semua tahu yang saya nak sangat beli aiskrim tu. Orang terpilih je yang boleh beli aiskrim tu. Bak kata oldies, aiskrim tu pandai pilih siapa yang dia suka. So, saya pun berusaha sedaya upaya nak buat aiskrim tu pilih saya.

Dalam perjalanan nak cuba beli aiskrim tu, ramai kawan saya yang cuba mengiringi saya. Yang bagi sokongan pada saya ramai, tak kurang juga yang kata aiskrim tu takkan pilih saya. Saya peduli apa. Janji saya dapat makan, hahahahahah! (suara gelak budak gedempol).

Sekarang ni, saya masih lagi dalam perjalanan dan masih ada yang teman saya. Tetapi lama-kelamaan, saya tengok bertambah ramai pulak yang teringin nak aiskrim tu. Saya rasa tercabar pun ada, sebab sebelum ni semua sokong saya untuk beli aiskrim ni. Terasa seperti dicucuk duri sembilu kat punggung (literally tikam belakang sebenarnya). Ada sorang kawan saya ni, dulu nak sangat beli aiskrim lain tapi sekarang dia pun nak aiskrim sama dengan saya. Saya menci tau! Dah la tu, dekat tangan dia pun ada aiskrim lain. Ciss. Saya rasa tercabar lagi sekali.

Tapi nak buat camne, aiskrim tu belum lagi dibeli saya atau dalam maksud lain, belum jadi hak milik saya. Saya tiada hak nak halang orang lain beli aiskrim tu. Yang saya tau, siapa cepat dia dapat. Oh bukan, untuk aiskrim ni, siapa yang layak dia yang dapat. Kerana aiskrim ini sangatlah spesial dan saya rasa barangkali tiada tolok bandingannya dengan Mat Kool, Cornetto mahupun aiskrim Rohani yang 30 sen kat Kedai Runcit Abdul Rahman (Ah, rindu kat mamak Rahman tu..).




Jadi, konsep ‘sailang menyailang dan disailangi’ tidaklah boleh digunakan kerana aiskrim tu belum jadi hak milik saya. Tapi, saya tetap akan cuba untuk membuatkan aiskrim itu memilih saya.

Lebih sedap dari aiskrim ini. Lebih elok dan sopan rupanya. haha.



 Ikhlas saya katakan, saya nak sangat beli aiskrim itu.











Mood: dia sangat cantik berhijab.

3 comments:

  1. biar lambat asal dapat. selagi bukan edisi terhad, ko takkan keempunan.

    ReplyDelete
  2. goodluck dapat kan aiskrim , sebelum aiskrim cair di mulut orang lain :)

    ReplyDelete

Aku dah gali gune cangkul, kau cuma perlu letak benih dan kambus tanah itu.