20111220

Tornado melanggar hati.

Buntu, kalut, huru-hara dan celaru hati aku. Masalah datang bertimbun-timbun. Kesetiaan dan keikhlasan kerja yang diharap itu lenyap sekelip mata pabila golongan aristokrat yang lebih besar tawarkan kerja. Terkilan, sudah tentu. Berjuang atas nama 'hilangkan semangat assabiah' tetapi tanggungjawab yang dipilih dahulu kini dipaling tadah. Ini bukan aku. Ini suara hati aku.

Menjadi seorang ketua itu adalah satu bebanan yang sangat besar dan merumitkan biarpun dari peringkat universiti. Semua sudah jadi remaja dan masing-masing ada idealisme sendiri membuatkan sesuatu masalah susah ingin diselesaikan. Sebagai ketua, kenapa harus takut dengan 'orang cakap belakang'? Rasa macam nak lompat dari tingkat 23 *cecah kepala ke tanah dulu* untuk lari dari masalah. Hati marah tapi tak boleh nak marah. Ruang hitam dalam hati ni dah lama diketepikan. Aku bukan aku yang dulu. Lagipun segala masalah takkan selesai kalau guna amarah.

******************************************************************************
Aku harapkan nasihat sebenarnya dari viewers blog nih. Macam mana aku nak selesaikan isu anak-anak buah aku yang sudah berpecah belah hanya disebabkan kehadiran satu pihak? Ini masalah utama aku sekarang sampai aku nak tidur pun tak lelap.

Aku mendambakan krediabiliti Mahatma Gandhi dan kebijaksanaan
Tun Mahathir.




mood:makan tak lalu, tidur tak nyenyak, tapi mandi basah.

1 comment:

  1. Kau boleh syamil.

    dalam keadaan dimana demokrasi menjadi kucar kacir, dengar suara hati kau. Jadi diktator dengan setiap niat untuk membawa perubahan baik. Kau boleh.

    ReplyDelete

Aku dah gali gune cangkul, kau cuma perlu letak benih dan kambus tanah itu.