20120226

Catatan seorang sahabat

Jauh aku melangkah untuk cari seorang sahabat yang sejati. Seorang sahabat yang jujur. Seorang sahabat yang sentiasa di sisi. Susah sebenarnya dalam dunia ini untuk mencari insan sebaik ini. Itu sebab aku perlu hingga ke hujung dunia untuk realisasikan impian itu.

Puas aku cari, akhirnya jumpa di bumi asing jauh dari kampung halaman. Makhluk ini juga bukan permastautin di bumi asing itu. Sama-sama mendaki dan bangun semula kala jatuh. Saling membantu antara satu sama lain. Sound quite gay tapi aku bukan gay. Boleh jadi satu hubungan persahabatan yang perfect.

Langit tak selalu cerah, iguana tak selalu hijau.

Sahabat yang selama ini jadi tempat mengadu, kini meninggalkan sisi. Aku tak hendak kaitkan dengan isu 'kawan masa susah, kawan masa senang' kerana konsep ini dah lama kami praktikkan. Ye, persengketaan yang bermula dari salah aku sendiri. Tapi, apa boleh aku buat, masalah terlalu banyak untuk diselesaikan sehingga emosi tak mampu diseimbang. No one know about this and they simply blame me for being a 'sentap hati mak nak' punya budak. Masalah peribadi yang bertimbun, betul-betul buat aku tak dapat kawal emosi.

Kenapa aku berdiam diri? Kerana pada aku mengurungkan diri dalam satu kawasan sulit lebih sesuai dari membuat aku lebih tak dapat kawal emosi. Kepada kau sahabat, kau tetap yang terbaik. Tapi kalau kau pun nak pergi, aku tak dapat kawal hidup aku dari hilang seorang lagi insan yang berharga.

Pesanan terakhir, terima kasih kerana pernah gembirakan aku.

Mungkin aku tidak sesuai untuk ada seorang sahabat.
Deeply sorry.







mood:dalam sejarah, problem paling banyak muncul dalam satu minggu.

4 comments:

  1. berkawan biar seribu, berkasih biar satu. erk lari topik ke? sorry.

    ReplyDelete
  2. @anon

    berkawan biar beribu, dalam ribu itu bukan semuanya kawan sejati.

    @jhnrdzi

    iguana bukan yang tukar2 kaler tu ke?

    ReplyDelete
  3. kawan cuma mau tumpang senang, beb. esok susah, pakat hilang semua.

    ReplyDelete

Aku dah gali gune cangkul, kau cuma perlu letak benih dan kambus tanah itu.