20120830

Memori takkan hilang: Aidilfitri 2012

Dua tahun sudah aku tinggalkan MRSM Pontian. Lima tahun di sana, pelbagai memori ada. Yang birah, yang bangsat, yang sakit dan tak kurang juga yang enak. Dalam dua tahun ni, aku sibuk dalam mencari jalan yang sebetul-betulnya jalan untuk aku lakar dalam hidup ni. Yelah, kawan-kawan semua dah ramai yang berjaya tapi aku, alhamdulillah jugak lah, dapat jugak sampai ke degree. Dua tahun jugak lah, aku hilang hubungan dengan lebih separuh daripada kawan-kawan semaktab dulu.

Raya kelima Aidilfitri 2012, kami berkumpul semula mengutip cebisan jalinan yanng ada. Hasil usaha beberapa rakan, akhirnya dapat juga mengumpulkan sebahagian daripada rakan-rakan semaktab yang tinggal di Johor Bahru. Dapat jugalah 6 kereta hari tu. Ada yang berkesempatan datang dari Pontian dan Gelang Patah. Hanya Allah je yang tau betapa gembiranya aku hari tu. Bukan selalu dapat jumpa budak-budak ni. Yelah, dulu beraya jauh-jauh naik bas je. Sekarang semua dah bermobil sendiri.

First, kami berkumpul di rumah Pop. Dalam pukul 11 pagi, semua sampai. Gamat jugak rumah Pop jadinya sebab diva-diva ratu gelak semua ada sekali. Enjoy, memang enjoy. Then, kami teruskan ke rumah-rumah yang ada dalam list termasuklah rumah aku. Kami jugak berjaya pecah rekod haritu, tapi rekod persendirian jelah. 12 rumah telah berjaya di ziarah pada hari yang sama! Perut kitorang mentak dengan macam-macam juadah kat rumah yang diziarahi. Memang tak keluar duit langsung untuk makan. Duit raya pun...faham-faham jelah.

Penat memang penat. Itu memang tidak dinafikan. Tapi itu semua tidak terasa kerana kemanisan memorinya. Walaupun baru dua tahun tak jumpa, tapi kalau dah jumpa balik memang seronok. Aku harap benda ni boleh dibuat setiap tahun cuma lepas ni mungkin dah tak syok sangat sebab bestie aku dah nak sambung belajar kat  Mesir 6 tahun bulan depan. So, memang sunyi lah aku.

Aidilfitri kali ni memang terasa.

Oh, aku tangkap gambar. (ini rumah Naqi)






mood: beraya 12 rumah, kau fikirlah duit raya dapat berapa..masyuk wooooo!

No comments:

Post a Comment

Aku dah gali gune cangkul, kau cuma perlu letak benih dan kambus tanah itu.